2012. május 22., kedd

Meglepik :)

Anyósom 70. szülinapját meglepetésszerűen szerveztük meg. Minden gyermeke és azok családja vállalt egy-egy részt az ünnepi ebéd készítéséből. Mint újdonsült és önhatalmúlag kinevezett család cukrásza, természetesen magamra osztottam (-ták) a torta elkészítését. Mivel nagyon édesszájú társaságról volt szó, meg egyébként is csak kerek évforduló, ezért egy különösen szépet és finomat szerettem volna alkotni. Hát mondanom se kell, nem úgy sikerült minden ahogy én szerettem volna.



A bevonatot egyszerűen nem tudtam szépen és tökéletesen rásimítani, a csoki plasztikból készült rózsák pedig nem akartak szépen megállni. Ráadásul nagyon fáradt is voltam amikor ez készült, azon a héten ez volt már a negyedik tortám. Mindennek a tetejében pedig éjjel fél 3-kor fejeztem be a díszítést ( vagyis hagytam abba ), és másnap reggel 6-kor mivel nem tetszett a végeredmény, ezért leszedtem és még a főzés előtt újra gyártottam a díszek egy részét. Sajnos a csoki plasztik egy-két helyen megfogta a bevonatot, de azért a végeredmény tűrhető lett.
Mindenesetre az ünnepeltnek és a vendégseregnek nagyon tetszett és ízlett is a torta.
A felső kávés-tejszínes csokidarabkákkal, az alsó pedig őszibarackos-tejszínes lett.

Itt jegyezném meg, hogy anyósomnak van egy ikertestvére, így számára is készült egy kicsi torta.
Menyével megbeszéltük, hogy milyen legyen az Ő tortája. Már előre kigondoltam, hogy a két torta hasonlítson egymásra, hiszen mégiscsak testvérek. :)
A különbség csak annyi lett a díszítésben, hogy ez csak fondanttal készült.
Íze a számukra bevált epres-tejszínes.


2 megjegyzés:

  1. Ugyan, ne mondd, hogy nem sikerült jól! Én örülnék egy ilyen csupa csokiságnak ;) Tetszik a plasztik csokid, én még nem kísérleteztem vele :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, bár tényleg nem lett teljesen olyan mint amilyenre akartam. :(
    Jó a csokival dolgozni, de lassan kitapasztalom, hogy melyik csoki megbízható a megmunkálásban. Hozzáteszem marha meleg volt ekkor és nagyon könnyen meglágyult a kezem melegétől.

    VálaszTörlés