2011. október 20., csütörtök

Egy hétvége tortái

Na jó! Nem mind a három készült egy időpontban, de egy héten belül készültek el.
Megint barátném részére készítettem egy tortát. Édesapja születésnapjára vitték ezt a zsúrtortát.



Íze puncs, bevonat fondant. A sast kézzel festettem kakaó és ételfesték keverékkel.

A következő egy tombola felajánlásos torta. Na itt kiélhettem magam, saját tölteléket készítettem.
Mindig is vonzott a csoki-vanília kettős. Kitaláltam, hogy egy sima piskóta karikát fogok megtölteni egy tejszínes-vaníliás krémmel, amit minden rétegben egy vékony csokiréteggel fogok megkenni. Sajnos nem tudom, hogy milyen lett összhangban, mivel visszajelzést nem kaptam, lévén nem tudom, hogy pontosan ki nyerte meg. Stílusban maradtam a virágdobozos megoldásnál, ez olyan semleges szerintem.


Az utolsó tortám egy férfi részére készített szülinapi meglepi torta volt.
A fiatalember mozdonyvezető és felesége kislányával kitalálta, hogy mégiscsak kerek alaklom (45), lepjék meg egy stílszerű tortával. A mozdony egy úgynevezett "Csörgő", amit annak idején először vezetett. Ezért szívének kedves járművet próbáljam meg elkészíteni. De: ne legyen nagy, mivel ők nem tortásak és soha nem fogy el náluk semmilyen süti. Voltam gondban akkor hogy legyen? Kicsi legyen, de azért kóstolják is meg! Így készítettem egy 6 tojásos piskótát, 3 felé vágtam, a közepét félretettem, a másik kettőt megtöltöttem túrókrémmel ( már megint!). A közepét mozdonyformára összeraktam a többi krémmel. Majd vajkrémmel kentem, burkoltam és díszítettem. Utólag jutott eszembe, hogy elfelejtettem lámpát tenni a mozdonyra, ebből is tanultam. :(
3 darab szívószállal rögzítettem az alaphoz a mozdonyt, majd csokiforgáccsal díszítettem a jármű melletti területet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése